woensdag 8 februari 2012

NYX Nude on Nude palette 20/10

Vandaag een blogpost over het NYX nude on nude palette. En zijn twee soorten Nude on Nude palettes, een met negen oogschaduwkleuren en twee lipkleuren en een palette met twintig oogschaduwkleuren en tien lipkleuren. Dat laatste palette ga ik vandaag rewiewen, vandaar de 20/10 in de titel.
Het NYX nude on nude palette wordt wel gezien als een 'dupe' van het naked palette. Er zijn al talloze blogs die deze twee paletten vergeleken hebben, dus dat wilde ik nu niet gaan doen. Mocht er echt behoefte aan zijn, dan hoor ik dat graag!

Dit palette komt in een plastic bruine verpakking. Op de foto's die ik had gezien voor ik het bestelde leek het me een mooi palette, een beetje chique en een beetje lijkend op het Naked palette, in elk geval qua vorm. Toen ik echter het doosje van het palette af haalde vond ik het er nogal goedkoop uit zien. Niks chique, eerder een beetje lomp en vooral té plastic.


Het palette is wel stevig, ik denk niet dat het na veelvuldig gebruik uit elkaar zal vallen en een reisje in een koffer zal hij ook zeker overleven. De bovenkant van het palette werkt gewoon met een scharnier-mechanisme en gaat makkelijk open. Geen kapotte nagels door een deksel dat niet open wil, een pluspunt!
Doe je het palette open, dan zie je het volgende:


Daar verschijnen de 20 oogschaduwkleuren. De pans van de oogschaduw zijn wat aan de kleine kant, wat een beetje lastig kan zijn als je met een grotere kwast wil werken. Ook verplaats je hierdoor makkelijk oogschaduw van de ene naar de andere pan. Dat is met wat blazen wel opgelost, maar handig is anders. 
Schuif je vervolgens de onderkant naar voren, dan verschijnen daar de tien lipkleuren:


Ook vind je in de 'lade' een sponsapplicator en een lipkwastje. Beide totaal nutteloos naar mijn mening. Ook deze pans zijn weer erg klein, met een vinger er in dippen gaat moeilijk worden!
Goed, genoeg over het uiterlijk van het palette, op naar de swatches. De foto's hieronder hebben steeds vijf kleuren, van links naar rechts uit het palette, van onder naar boven. 






De textuur van deze oogschaduw is over het algemeen prima. Ik zou er niet ál te hard doorheen gaan met mijn kwast, dan kruimelt het wat, maar bij normaal gebruik is dat niet het geval. De pigmentatie van de kleuren is wat verschillend. De witte en de meer donkere en shimmery kleuren zijn prima gepigmenteerd. De lichte en matte kleuren zijn wat minder gepigmenteerd. Wel is de kleur goed op te bouwen als je meerdere laagjes over elkaar gebruikt. Verder vind ik de variëteit in kleuren prima! Voor een nude ooglook is dit palette prima, maar je zou er ook een smokey eye mee kunnen maken. 
Tot slot nog de lipkleuren:


Ja.. daar ben ik minder van gecharmeerd. De kleuren zijn over het algemeen niet geweldig gepigmenteerd en érg dun. Daarbij: hoe ga je dat doen als je 's ochtends een kleurtje uit dit palette gebruikt? Neem je dan de hele dag het palette mee om bij te kunnen werken? Lijkt me wat onhandig, daar is het palette echt te groot voor. Ook heb je een lipkwastje nodig om deze kleuren aan te kunnen brengen, het kwastje dat in het palette zit is niet echt bruikbaar. Deze lade met lipkleuren hadden ze wat mij betreft net zo goed kunnen laten zitten. Ik denk niet dat iemand dit echt heel handig zal vinden. 

Al met al vind ik de oogschaduw uit dit palette prima, daar is goed mee te werken. De lipkleuren vind ik vrij nutteloos en niet geweldig van kwaliteit. Het uiterlijk laat ook wat te wensen over, maar is wel stevig. Zoek je een neutraal oogschaduwpalette voor niet al te veel geld? Dan is dit zeker een aanrader! Hoop niet op goede lipkleuren en een pareltje voor op je kaptafel, maar de oogschaduws zijn prima.  

Morgen zal er een ooglook online komen gemaakt met dit palette. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten